مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 مرداد 1402 ساعت 10:002023-08-02دانش

فارس من| سایه روشن های کنکور 1403 و داوطلبانی که نگران نحوه تأثیر معدل هستند


کنکور و حواشی آن در سال های اخیر بیش از پیش به دغدغه داوطلبان و خانواده آن ها تبدیل شده است چرا که داوطلبان هنوز نتوانسته اند خود را با طرح جدید کنکور وفق دهند.

- گروه دانشگاه خبرگزاری فارس _  سال های اخیر سدی به نام کنکور و حواشی کنکور، دغدغه داوطلبان کنکوری و خانواده آن ها شده است؛  شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیماتی گرفته است تا داوطلبان کنکوری عادلانه تر بدهند.

یکی از نکات مصوبه جدید کنکور، تاثیر قطعی معدل در رتبه داوطلبان است، هر داوطلبی دارای کد سوابق تحصیلی است که در زمان ثبت نام کنکور باید کد را در دفترچه ثبت نام اعمال کند این کد نمرات امتحانات نهایی، سوابق تحصیلی و ریز نمرات را در برمی گیرد.

شروع تاثیر قطعی نمرات امتحانات نهایی از کنکور 1402 است و قرار بر این شد که تا سال 1405 به درصد تاثیر معدل اضافه شود.

مشمولان تاثیر معدل کنکور 1403 به بعد، گروهی از افراد که سوابق تحصیلی شامل حالشان می شود داوطلبان نظام قدیمی هستند، که از سال 91 به بعد مدرک پیش دانشگاهی خود را در یکی از رشته های تجربی، انسانی، ریاضی و علوم و معارف اسلامی گرفته اند، داوطلبان کنکور های نظری و هنر و زبان که دیپلم فنی و حرفه ای یا کار و دانش دارند، باید با شرکت در امتحانات نهایی دیپلم مجدد در یکی از سه دوره خرداد، شهریور یا دی برای دروس عمومی و تخصصی مورد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| سایه روشن های کنکور 1403 و داوطلبانی که نگران نحوه تأثیر معدل هستند

فارس من| سایه روشن های کنکور 1403 و داوطلبانی که نگران نحوه تأثیر معدل هستند